san francisco deel 2

22 april 2016 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Vandaag onze laatste echte dag op Amerikaanse bodem. Doordat we ons hotel midden in de stad hadden, hadden we ook heel wat stadsgeluid. Deze nacht hebben we onder andere enkele keren een sirene gehoor

Rond 9u belde Lore nog eens met haar ma, terwijl Jelle luchthavenvervoer via het hotel regelde. Voor 15 dollar per persoon worden we opgepikt aan de deur en met een busje naar de luchthaven gebracht, mogelijk met nog 1 andere stop bij een ander hotel.

We stapten terug op de hup-on hup-off bus, voor het bezichtigen van enkele monumenten. We reden ook met de bus over de golden gate brigde. We hadden echter pech, het regende deze ochtend. Ook deze middag regende het nog af en toe, Deze namiddag verbeterde het weer echter en werd het zonnig en aangenaam.

Na wat van de stad te hebben verkend was het tijd om iets te eten, de allerlaatste souvenirtjes en cadeautjes te kopen en aan te schuiven in de rij voor een van Lore’s grootste hoogtepunten van de reis: Alcatraz. Eerst neem je de boot (uiteraard) naar het eiland. Daar krijg je eerst een woordje uitleg over wat je wel en niet mag op het eiland, waar je je audiogids krijgt en welke extra tours die je gratis kon volgen. Wij sloten aan bij een guided tour: ‘escaped’.

Daarna volgde het cellencomplex zelf. In een dikke 3 kwartier krijg je aan de hand van een audiogids uitleg over het leven op Alcatraz door ex-gevangenen en ex-cipiers (en ja, deze zijn zelfs vertaald naar het Nederlands). Wij vonden Alcatraz een zeer geslaagde uitstap. Ondertussen was het al 17u30. We hadden nog tijd voor een ritje op de gekende cablecar richting Union Square, waarna we nog iets aten en terug gingen naar het hotel om onze bagage te pakken. Ondertussen staat alles min of meer klaar voor het vertrek na de luchthaven morgen.

Foto’s uploaden is moeilijk vanwege de slechte verbinding. Als we thuis zijn zullen we de blog nog wat afwerken: nog wat foto’ posten en nog een laatste reisverslag over onze ervaringen tijdens de reis!

Tot binnenkort in België!